söndag 11 oktober 2009

I en jaktryggsäck

Nu är det äntligen dags! I morgon går startskottet för årets älgjakt - och jag ska äntligen vara med! Härligt! Har ägnat kvällen åt att packa jaktryggsäcken - och vad har jag då i den kan man undra? Jag gjorde en koll och spanade in vad som gömde sig i alla facken,
nämligen följande:

1 par extrasockar
2 par vantar
1 toarulle
4 par öronproppar (ifall älgarna skulle bli alltför högljudda???)
2 st alvedon (!?)
1 hundkoppel
3 par gummihandskar
2 plastpåsar
1 burk med tepåsar
1 burk med pulverkaffe
1 burk med oboypulver
1 teleskopgrillpinne
2 myggservetter (lär inte behövas nu...)
1 viltolycksremsa
5 våtservetter

I morgon kommer den även att innehålla följande:
2 äggmackor
1 leverpastejsmörgås
bullar (okänt antal)
kall mjölk
1 termos med varm mjölk
1 paket ballerinakex (pepparkakssmak!)
5 grillkorvar och bröd
1 termos med varmt vatten
2 stycken kameror (och ett extra objektiv till den ena kameran...)
1 jaktradio
skott

Japp, det var väl det... Inte för att allt måste käkas upp, men det är bra och veta att man inte behöver svälta, hehe. =)

Förhoppningsvis får man se sådana här i morgon, så att man kan äta gott älgkött under det kommande året.
Letade på youtube för att lägga upp den klassiska sketchen från Svea Hund med Gustav V, ni vet "När kommer älgen?", men tyvärr hittade jag inte den. En annan jägar-Gustav hittade jag dock - men honom ska vi definitivt inte ha som förebild... ;-)

2 kommentarer:

XJAKT sa...

Min ryggsäck innehåller också en Mp3 spelare!

Fnissi sa...

Men man ska ju lyssna på naturen när man jagar - inte musik! ;-)